Oferta copywriting

Pisanie tekstów do internetu, copywriting


Jak stosować "content marketing"

Algorytmy wyszukiwarek internetowych są coraz bardziej doskonałe i coraz lepiej umieją wykryć wartościowe treści na stronach internetowych. Google promuje strony oferujące użytkownikom przydatne treści. Jednocześnie stara się piętnować właścicieli stron, którzy zapełniają swoje witryny reklamami, linkami czyli generalnie nie dają użytkownikom potrzebnych im informacji.

Coraz mniej firm nastawia się na pozycjonowanie skierowane na szybki efekt. Coraz bardziej opłaca się nastawienie na działanie długofalowe, mające na celu stabilne budowanie marki i zaufania użytkowników, przez przekazywanie im przydatnych i wartościowych treści. Strategia ta nosi nazwę "content marketing" i skierowana jest na zainteresowanie użytkowników i przyciągnięcie ich do odwiedzania stron dzięki oferowaniu atrakcyjnych treści. Strategia ta ma na celu zbudowanie długotrwałych i stabilnych relacji z użytkownikami, którzy mogą stać się klientami firmy. Zadaniem "content marketingu" jest również budowanie pozycji marki i takie jej spopularyzowanie aby uzyskać duża ilość użytkowników wchodzących na stronie po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy marki.

Jedną z form "content marketingu" jest prowadzenie bloga firmowego i prezentowanie na nim poradników dla klientów. Inne metody to zamieszczanie artykułów eksperckich, poradników video, publikowanie ebooków czy artykułów sponsorowanych.

"Content marketing" przyczynia się nie tylko do zbudowania trwałych relacji z użytkownikami lecz także zapewnia promocję marki oraz zapewnia wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym "content marketing" jest jedną z najlepszych form pozycjonowania stron, chociaż wymaga długotrwałego i powolnego budowania pozycji.

Zdaniem specjalistów od SEO, budowanie pozycji strony przez "content marketing" przynosi dużo lepsze efekty długofalowe. Skierowane na szybki efekt zdobywanie linków może okazać się niekorzystne jeśli strona spadnie w wynikach wyszukiwania w skutek wykrycie nieprawidłowości. Ponadto zasoby i działania przeznaczone na zdobywanie linków, można znacznie korzystniej zainwestować w budowanie wartościowego serwisu.

Firma, która chce zdobywać klientów przez stronę internetową lub sprzedawać produkty w sklepie internetowym, może popularyzować swoją stronę przez tradycyjne pozycjonowanie, zdobywanie linków, umieszczanie na stronie słów kluczowych itp. Innym sposobem jest aktywne poszukiwanie użytkowników i zainteresowanie ich tak aby trafili na daną stronę. Działania są koniecznością, gdyż w przeciwnym wypadku użytkownicy mogą nigdy nie znaleźć strony lub liczba odwiedzających stronę będzie rosnąć bardzo powoli.

Jednym ze sposobów aktywnego dotarcia do potencjalnych klientów jest publikowanie wartościowych artykułów w serwisach społecznościowych. Jeśli firma działa w określonym regionie i jej lokalizacja wpływa na znalezienie klientów, warto dodać firmę do Google maps. Warto również wyszukać wartościowe i dobrze znane serwisy społecznościowe, cieszące się zaufaniem klientów.

Tworząc artykuły mające na celu budowę marki, warto zdecydować się na wybór dość wąskiej tematyki. Pisząc na tematy bardzo ogólne, narażasz się na walkę z konkurencją, która może wykorzystywać tę samą tematykę. Artykuły powinny zawierać konkretną, przydatną wiedzę, gdyż w ten sposób firma zyska opinię, że zna potrzeby i bolączki swoich klientów.

W niektórych branżach można mieć kłopot z pisaniem ciekawych tekstów. Czy można napisać coś ciekawego na przykład o układaniu kafelków lub myciu okien lub sprzątaniu pomieszczeń. W takim przypadku można pisać poradniki, które pomogą potencjalnym klientom skorzystać z produktów lub usług firmy. Innym rozwiązaniem mogą być multimedia jak filmy video, infografiki czy prezentacje multimedialne.

Najtrudniejszą sprawą jeśli chodzi o content marketing jest proces twórczy prowadzący do wymyślenia ciekawych, unikalnych treści. W tym przypadku możemy skorzystać z rankingów, konkursów na najlepsze blogi, zbadać najnowsze trendy, aby dowiedzieć się czym interesują się nasi potencjalni klienci.

Oferta copywriting

Pisanie tekstów do internetu, copywriting

Zajmuję się pisaniem tekstów do internetu, artykułów na blogi, artykułów eksperckich.

Skontaktuj się

Jednym z narzędzi jest Google Trends, które pokazuje trendy w poszukiwaniu informacji przez użytkowników oraz co cieszy się w danym czasie największą popularnością. Jeśli chcemy posługiwać się infografiką, zdjęciami lub video, możemy szukać inspiracji na Pinterest lub Instagram.

Już stworzone artykuły można publikować na darmowych lub płatnych serwisach społecznościowych typu blogspot.com lub tumblr.com.

Ogromną wartość dla content marketingu mają przekazy wizualne jak zdjęcia czy video. Bez względu na to czy posługujemy się własnymi zdjęciami czy też korzystamy ze zdjęć stockowych, warto zadbać o ich edycję. Przy pomocy darmowych narzędzi online można zdjęcia skadrować, nadać im głębi barw czy dodać napisy. Do edycji zdjęć można skorzystać z takich serwisów online jak pixlr.com czy canva.com. Ciekawe i odpowiednio przygotowane zdjęcia można prezentować na znanych serwisach jak pinterest czy instagram.

Dobry przekaz wizualny powinien opowiadać jakąś historię. Najlepsze efekty daje przezentacja video gdzie obraz łączy się z animacją i dzwiękiem. Przygotowane fimy można prezentować na przykład na youtube.com. Narzędzia do przygotowania i edycji videoinfografik są najczęściej płatne.

Kolejnym środkiem przekazu ciekawych treści są prezentacje multimedialne. Prezentacje kojarzą się z nudnymi slajdami przedstawiającymi liczby i wykresy. Jednak korzystając z narzędzi prezentacji, na przykład Prezi.com, możemy stworzyć ciakawą historię, która zachęci użytkowników do zakupu produktu.

Jednym z najważniejszych etapów content marketingu są kanały dystrybucji. Nawet najciekawsze materiały trafią w nicość i nikogo nie zainteresują, jeśli nie dotrą do właściwych odbiorców. Dlatego bardzo ważne jest odnalezienie, gdzie zbierają się potencjalni klienci i gdzie można im zaprezentować ciekawy kontent.

Podstawowym kanałem dystrybucji będą media własne czyli własna strona www czy własny blog. Do własnych kanałów dystrybucji zaliczają się także media społecznościowe, gdzie po rejestracji zakładamy własne konto, na którym możemy prezentować swoje treści. Mamy do dyspozycji zarówno dobrze znane media społecznościowe jak Facebook, Google+ czy Twitter, platformy do prezentacji zdjęć i obrazów jak Pinterest czy Instagram, czy też media do prezentacji video jak youtube czy vimeo.

Aby najlepiej wybrać kanał dystrybucji swoich treści należy dokonać analizy, gdzie najczęściej zaglądają osoby potencjalnie zainteresowane.

Publikowanie treści na mediach społecznościowych wymaga wiele czasu i wysiłku i jest pracochłonne. Istnieją jednak narzędzia, które pozwolą opublikować teksty lub zdjęcia na wielu serwisach społecznościowych jednocześnie i tym samym umożliwiają dużą oszczędność czasu.

W przypadku prezentowania treści na własnych stronach internetowych czy blogach, bardzo istotne jest zadbanie o optymalizację treści pod względem SEO. Nikogo nie trzeba przekonywać, że treści powinny być unikalne i nie duplikowane. Istotną sprawą są przyjazne adresy url, które są nie tylko łatwe do zapamiętania i wpisania przez użytkownika lecz także łatwe do zindeksowania przez wyszukiwarkę. Artykuły powinny zawierać słowa kluczowe dobrane odpowiednio tak aby wypozycjonować stronę w Google. Ponadto podstrona z artykułem powinna mieć unikalny znacznik tytuł w meta tagach. Bardzo wartościowe jest linkowanie wewnątrz strony, gdzie poszczególne artykuły polinkowane są ze sobą według tematyki. Ułatwia to użytkownikom przeczytanie podobnych artykułów i rozszerzenie wiedzy, a jednocześnie przyczynia się do lepszego zindeksowania strony w Google.

Publikacja treści na własnej stronie internetowej czy blogu ma wiele zalet. Przede wszystkim nie ponosimy kosztów publikacji, poza normalnymi kosztami utrzymania strony www. Mamy pełną kontrolę nad tym co publikujemy i nie ma potrzeby dostosowania się do wymogów czy regulaminu wydawcy. Ponadto budując wytrwale wartościowy content inwestujemy w rozwój własnego serwisu internetowego. Wadą tego kanału dystrybucji jest brak wrażenia obiektywności, gdyż sami promujemy swoje produkty czy usługi.

Budowanie marki przez content marketing sprawdza się długofalowo, gdyż inwestujemy we własny serwis internetowy i zbieramy lojalnych odwiedzających, którzy mogą przerodzić się w stałych klientów. (© 2016 Małgorzata Jaskłowska)