Oferta copywriting

Pisanie tekstów do internetu, copywriting


Optymalizacja stron www

Każda strona internetowa, czy jest to strona prywatna czy strona firmowa, ma za zadanie dotrzeć do jak największej ilości oglądających, którzy będą czytać zawarte na niej treści. Dla strony firmowej jest to tym bardziej istotne, gdyż strona ma sprzedawać produkty lub usługi i stanowi rodzaj tablicy reklamowej. Aby ten cel osiągnąć strona musi być zoptymalizowana aby uzyskać jak najwyższą pozycję na liście wyszukiwarki.

Optymalizacja stron internetowych przyczynia się do uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, nawet wtedy, gdy staramy się wypozycjonować na konkurencyjne słowa kluczowe. Dla wyszukiwarek najważniejsza jest treść strony czyli teksty. Ważne są również odpowiednio dobrane zdjęcia, które są dopasowane tematycznie, jak również zaopatrzone w opis co się na danym zdjęciu znajduje.

Treści zawarte na stronie powinny być oryginalne i nigdzie nie publikowane. Ma to szczególne znaczenie w przypadku opisów produktów, które często są kopiowane ze stron producentów. Istnieją narzędzia online, które pozwalają na sprawdzenie czy dany tekst nie został już gdzieś opublikowany. Teksty na stronie internetowej powinny być ciekawe dla czytelnika i obszerne. Powinny być podzielona na akapity, zaopatrzone w podtytuły oraz pogrubienie najważniejszych rzeczy. Takie sformatowanie treści nie tylko ułatwi czytelnikom znalezienie najważniejszych informacji, lecz także pozwoli robotom wyszukiwarki na rozpoznanie czego dotyczy strona i dopasowanie jej do tematyki i dobranie słów kluczowych. Każdy tekst powinien zawierać podtytuły i nagłówki oznaczone znacznikami h1, h2 i h3 aż do h6, tak aby powiadomić roboty wyszukiwarki czego dotyczy treść na stronie. Ważne jest użycie słów kluczowych czyli fraz, które oglądający będą wpisywać do wyszukiwarki w celu znalezienia interesujących informacji. Nie należy na siłę powtarzać słów kluczowych oraz stosować ich w nadmiarze. Słowa kluczowe powinny być urozmaicone przez stosowanie synonimów, odmiany przez przypadki.

Aby zoptymalizować stronę warto zadbać o dobrze zredagowane tytuły tekstów, które muszą zawierać słowa kluczowe. Tytuły pojawiają się w wynikach wyszukiwania i od razu pokazują czego dotyczy tekst i zachęcają do kliknięcia. Ponadto jest to jeden z najważniejszych sposobów, przy pomocy którego wyszukiwarka ocenia tematykę tekstu.

Każda podstrona powinna mieć inny, unikalny tytuł. Warto też w tytułach użyć nazwy firmy oraz nazw produktów, co dodatkowo przyczyni się do rozpoznawania marki.

Meta tagi takie jak opis strony czy słowa kluczowe mają dużo mniejsze znaczenie, gdyż obecnie wyszukiwarki nie biorą ich pod uwagę. Niemniej jednak opis strony pojawia się w wynikach wyszukiwania i jako taki pozwala oglądającym ocenić czy warto kliknąć w dany link.

Dodatkową wartość dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach oraz dla zachęcenia do kliknięcia mają adresy stron. Adresy internetowe powinny być krótkie i zawierać słowa kluczowe. Dlatego też większość silników do budowy stron www pozwala na utworzenie tak zwanych przyjaznych adresów stron, które nie zawierają znaków specjalnych. (© Halina Małgorzata Jaskłowska)