Oferta copywriting

Pisanie tekstów do internetu, copywriting - przykładowe teksty


Optymalizacja bloga WordPress pod SEO

Strona posiadająca wartościowe treści i informacje przydatne dla oglądających powinna się spopularyzować dzięki wyszukiwarkom takim jak Google. Wyszukiwarki dość szybko znajdują stronę, jeśli prowadzi do niej przynajmniej jeden link zewnętrzny. Jednak proces pięcia się strony w górę w wynikach wyszukiwania jest powolny. Z powodu konkurencji, innych stron na ten sam temat, zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarkach jest trudne. Często może się to okazać wręcz niemożliwe, gdyż pierwsze miejsca są zajęte przez inne strony.

Działania związane z pozycjonowaniem stron przyspieszają proces zaistnienia strony na wysokich pozycjach wyszukiwarki. Natomiast pierwszym etapem, zanim przystąpi się do zdobywania linków czy promowania strony w mediach społecznościowych, jest optymalizacja strony. Polega ona na takim przygotowaniu strony, aby stała się ona przyjazna dla robotów wyszukujących oraz użytkowników.

Optymalizacja strony stanowi niedrogą inwestycję, która będzie procentowała w przyszłości. Optymalizacja strony obejmuje działania od strony technicznej i treściowej. Działania natury technicznej obejmują takie przygotowanie kodu strony, aby był on jak najbardziej przyjazny dla robotów indeksujących. Oznacza to pełną dostępność strony dla robotów, chyba że chcemy aby jakaś część strony nie była indeksowana. Optymalizacja oznacza również przygotowanie strony według wskazówek dla webmasterów Google, tak aby zasady te nie były łamane.

W tym przypadku ważne jest także szybkie ładowanie się strony, odpowiednie zmniejszenie plików multimedialnych i obrazków itp.

Optymalizacja treści oznacza takie przygotowanie tekstów, zdjęć i plików multimedialnych na stronie aby strona została z łatwością indeksowana przez wyszukiwarki. Polega ona na dopracowaniu tekstów, odpowiednim nasyceniu słowami kluczowymi, stworzeniu dobrych nagłówków, wytłuszczeniu najważniejszych treści oraz wstawieniu odpowiednich linków wychodzących i wewnętrznych. Ważne jest również takie zbudowanie menu strony aby zarówno roboty jak i użytkownicy wygodnie się po niej poruszali. Odnośnie obrazków należy pamiętać o podpisaniu ich zawartości w znaczniku alt.

Optymalizacja treści bloga WordPress

Duże znaczenie ma tu odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi, tak aby nie złamać wytycznych Google odnośnie nadmiernego zagęszczenia. Przed przystąpieniem do pisania tekstu należy przygotować słowa kluczowe, które użytkownicy będą wpisywać w Google aby znaleźć danego bloga. Blog powinien zawierać bardzo różnorodne treści, także przemyślenia osobiste czy teksty żartobliwe. Jednak w przypadku, na przykład, blogów firmowych najważniejsze jest wspieranie sprzedaży. Dlatego też głównym celem umieszczania artykułów jest zachęcenie klientów do zakupu. Należy pisać na tematy interesujące potencjalnych klientów i przy użyciu słów kluczowych, które potencjalni klienci mogą wpisać w wyszukiwarce Google.

Tytuł wpisu

Prócz chwytliwego sloganu, który zachęci do przeczytania artykułu, tytuł powinien zawierać przynajmniej jedno słowo kluczowe. Tytuł nie powinien być za długi. Za najlepszy tytuł uważa sią taki o długości do 60 znaków.

Adres url wpisu

W opcjach WordPressa możliwe jest ustawienie przyjaznych adresów url wpisów, tak aby zawierały na przykład tytuł wpisu. Tytuły powinny być łatwe do wpisania przez człowieka, czyli powinny zawierać słowa a nie liczby czy znaki. Przyjazne adresy również ułatwiają robotom indeksującym sklasyfikowanie tematu strony. Ustawienie w opcjach adresu z tytułem wpisu od razu zapewnia, że url zawiera słowa kluczowe.

Nad edytorem wpisu mamy możliwość edycji url danego wpisu. Możemy go skrócić jeśli tytuł wpisu jest za długi.

Zajawka wpisu

Na blogu WordPress tradycyjnie stosuje się tekst wstępny, który pojawia się na stronie głównej lub stronie kategorii. Warto aby tekst ten zachęcał i intrygował, tak aby użytkownik chętnie przeczytał dalej. Zajawka powinna zawierać przynajmniej jedną frazę kluczową i jeden wartościowy link na przykład do starszego wpisu na podobny temat.

Sformatowanie treści

Należy tu pamiętać o takim nasyceniu tekstu słowami kluczowymi i linkami aby nie złamać zasad Google. Ponadto tekst powinien być dość długi i prezentować przydatne dla czytającego informacje.

Długi artykuł powinien być podzielony na akapity poprzedzone podtytułami. Takie formatowanie treści ułatwia czytanie. Użytkownik nie musi czytać całego, długiego wpisu, jeśli go to nie interesuje, lecz może przeczytać tylko interesujący go akapit.

Ludzie często skanują wzrokiem tekst aby wyłapać najciekawsze fragmenty. Dlatego warto najważniejsze frazy wytłuścić.

Zdjęcia

Bardzo istotne jest dodanie do każdego zdjęcia opisu alternatywnego w znaczniku alt. WordPress umożliwia podpisanie każdego obrazka zarówno pojedynczego jak i występującego w galerii. Można to zrobić w bibliotece mediów, w opcjach każdego dodanego obrazka.

Przyjęło się dodawanie do każdego wpisu zdjęcia wyróżniającego, które pojawia się na początku wpisu. Zdjęcie to nadaje koloru, uatrakcyjnia tekst i jednocześnie przekazuje słowa kluczowe w znaczniku alt.

Linki

Warto również umieścić w tekście linki do podobnych artykułów czy to wewnątrz danej witryny czy na stronach zewnętrznych.

Optymalizacja techniczna

Przyspieszenie ładowania strony

Blog WordPress powinien być tak przygotowany od strony technicznej aby strona szybko się ładowała. Jednym z głównych powodów długiego ładowania się strony WordPress są duże i nieskompresowane pliki graficzne.

Dodając obrazek do wpisu mamy kilka możliwości wybrania jego wielkości, od miniaturki, poprzez widok średni do widoku oryginalnego. Warto pamiętać aby przed wgraniem plików do biblioteki mediów odpowiednio je wykadrować lub zmniejszyć. Duże pliki, nawet ze zmniejszonym widokiem, będą wpływały na spowolnienia ładowania się strony. Ponadto ustawienie dużego obrazka może spowodować, że będzie on wyłaził poza szerokość strony lub wpisu i wpłynie negatywnie na estetykę całości. Generalnie na ma sensu na wstawianie obrazków większych niż szerokość strony.
Warto również skupić się na plikach jpg, gdyż pliki png są większe i ładują się dłużej.

Blog WordPress będzie ładował się wolniej jeśli zainstalowanych jest dużo wtyczek. Wielu blogerów i właścicieli stron entuzjastycznie instaluje kolejne wtyczki, które zwiększają funkcjonalności strony. Jednak w praktyce większość z nich nie jest na tyle przydatna i nie korzysta się z nich często. Dlatego też warto ograniczyć się tu do niezbędnego minimum. Ograniczenie ilości wtyczek ma również znaczenie jeśli chodzi o działanie bloga. Zdarza się, że wtyczki wchodzą w konflikty ze sobą i powodują wadliwe działanie.

Optymalizacja motywu

O ile optymalizację treści można przeprowadzić samemu to optymalizacja techniczna musi być wykonana przez specjalistów IT. Jednak przy wyborze motywu WordPress warto sprawdzić czy jest on odpowiednio zoptymalizowany i nie powodował powolnego ładowania się strony.

Kompresja kodu html i css przyspiesza ładowanie się strony. Bez problemu można znaleźć narzędzia do tego w sieci. Pliki skompresowane są trudne do etylowania. Można jednak zachować nieskompresowane plik na dysku. Następnie dokonywać w nich zmian i kompresować przed wysłaniem na serwer.

Motyw może mieć nagłówki i tytuły wykonane przy użyciu niestandardowych czcionek. Warto aby były to czcionki z Google Fonts. Należy jednak pamiętać aby czcionek nie było zbyt dużo i usunąć z kodu odwołania do czcionek, które nie są używane. Duża ilość obrazków spowalnia ładowanie się strony. Dlatego zamiast ikonek obrazkowych lepiej korzystać z tak zwanych "Webfont Icon" na przykład Font Awesome.

Duża ilość grafik stosowanych w motywie mocno wpływa na szybkość otwierania się strony. Dlatego warto zrezygnować z grafik i stosować efekty przy użyciu CSS. Jeśli konieczne jest użycie grafiki warto zastosować tzw. sprites. Jest to jeden obrazek sklejony z wielu, który się odpowiednio przesuwa. Taki obrazek wymaga wysłania tylko jednego zapytania do serwera.

Motyw strony musi być tak zbudowany, aby zachowywać zasady seo. Na przykład kod motywu powinien być tak zbudowany aby znacznik h1 wystąpił na stronie tylko jeden raz. Z kolei inne znaczniki używane do tworzenia tytułów jak h2, h3 itd, nie powinny się przeplatać lecz występować w odpowiedniej kolejności. Oznacza to, że tytuł bloga powinien być otoczony znacznikiem h1, tytuł artykułu czy wpisu w znaczniku h2, zaś podtytuły w znaczniku h3, i tak dalej.

Dopiero gdy strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod względem treściowym i technicznym, nie łamie zasad Google i szybko się ładuje, można przystąpić do właściwego pozycjonowania jej.