Oferta copywriting

Pisanie tekstów do internetu, copywriting


Jak pozycjonowanie może spowodować zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Sprzedaż w sklepie internetowym uzależniona jest od ilości odwiedzających stronę. Im więcej gości wchodzi na stronę sklepową, tym większe prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Sklep nie ma wielkich możliwości naturalnego zwiększania ruchu na stronie, gdyż nie ma na niej zbyt wielu tekstów. Opisy produktów są standardowe i nie oferują ciekawej lektury. Dlatego sklepy przyciągają kupujących przez rozpropagowanie linków i słów kluczowych, tak aby potencjalny klient mógł znaleźć interesujący go produkt w wyszukiwarce.

Do popularnych sposobów nakręcania ruchu na stronie należy zdobywanie wpisów w katalogach czy kupowanie linków. Innym sposobem jest tak zwany "content marketing" czyli płacenie za artykuły umieszczane w różnych serwisach i blogach lub dodawanie komentarzy na blogach. Kolejnym sposobem jest umieszczanie reklam na stronach internetowych. Działania tego rodzaju można wykonywać samemu lub zlecając to serwisom pośredniczącym.

Natomiast sposób naturalnego zdobywania zainteresowania odwiedzających polega na budowaniu zasobu treści tworzonych pod użytkowników. Oznacza to dodawanie ciekawych artykułów przydatnych dla odwiedzających stronę. Również prowadzenie bloga firmowego pozwala na prezentowanie wartościowych treści, które przyciągną odwiedzających. Są to sposoby pracochłonne i długotrwałe, obliczone na zainteresowanie czytelników.

Jak wynika z obserwacji różnych case study, zarówno sklepy posługujące się content marketingiem jak i te stosujące naturalne metody przyciągnięcia odwiedzających, notują porównywalny przyrost ruchu na stronie. Oznacza to, że sklepy korzystające z metod content marketingu wydają spore pieniądze na reklamę, zdobywanie linków i wpisów w obcych serwisach, zamiast inwestować w rozwój własnego serwisu.

Z tego faktu można wyciągnąć prosty wniosek, że najlepiej jest budować serwis w oparciu o treści, które będą korzystne dla potencjalnych klientów. Oznacza to wypełnienie strony sklepowej artykułami, które są przydatne dla klientów. Mogą to być poradniki, jak korzystać z produktów danego sklepu, ciekawe case study dotyczące wykorzystania produktów itp.

Okazuje się, że wielu właścicieli sklepów internetowych nie zajmuje się samemu pozycjonowaniem stron ani nie zleca tego specjalistycznym firmom. Mimo tego sklepy te notują stale rosnącą sprzedaż.

Według badań największy wzrost pozycji w Google odnotowały firmy, które od lat stabilnie i pracowicie budują swoje serwisy, zaopatrując je w przydatne treści. Odwiedzający strony nauczyli się odróżniać teksty przydatne od szumu informacyjnego, który coraz częściej ignorują.

Oferta copywriting

Pisanie tekstów do internetu, copywriting

Zajmuję się pisaniem tekstów do internetu, artykułów na blogi, artykułów eksperckich.

Skontaktuj się

Jakie są zatem najlepsze sposoby naturalnego pozycjonowania, które przyciągnie jak najwięcej klientów?

Dobrze wybrany skrypt, który stanowi silnik sklepu

Podstawą dobrej pozycji sklepu czy strony w wyszukiwarkach jest wybór skryptu, który najlepiej nadaje się do optymalizowania pod Google. Ważne jest aby upewnić się czy wybrany skrypt pozwala na tworzenie tzw. przyjaznych adresów, na dodawanie alternatywnych podpisów do zdjęć, dodawanie opisów kategorii, tzw. okruszków itp. Firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych i sklepów oferują często autorskie CMSy, które mogą powodować trudności w optymalizowaniu strony. Dlatego warto dokładnie zbadać skrypt pod kontem możliwości optymalizacji.

  • Silnik strony powinien pozwalać na dobieranie indywidualnych tytułów dla stron i podstron. Tymczasem często zdarza się, że skrypt ma sztywno przypisany jeden tytuł dla całego serwisu albo tytuł powiązany jest z menu podstrony. Tymczasem okazuje się, że dobry tytuł nie koniecznie musi być generowany przez nazwę produktu.
  • Skrypt powinien umożliwiać dodawanie nagłówków w znacznikach h1, h2, h3, h4, h5 i h6. Szczególnie przydatny jest edytor tekstu, który pozwala na tworzenie nagłówków. Jedyne niebezpieczeństwo stanowi niewiedza właściciela strony, który może wielokrotnie użyć znacznika h1. Znacznik ten powinien być użyty na stronie tylko jeden raz.
  • Meta tagi typu keywords i description znajdujące się w nagłówku strony, nie są brane pod uwagę przez Google. Jednak skrypt nie powinien generować sztywno takich samych meta tagów dla wszystkich podstron.
  • Bardzo poważnym zagadnieniem są tzw. przyjazne adresy url, które zawierają zrozumiałe dla odwiedzającego słowa a nie znaki i cyfry. Niemniej ważne jest aby słowa w adresach oddzielane były myślnikami a nie podkreślnikami.
  • Skrypt powinien umożliwiać łatwe dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć oraz posiadać ograniczenie wielkości zdjęć, które można załadować.
  • Serwis powinien posiadać tag kanoniczny, który mówi wyszukiwarkom jaki jest podstawowy URL strony. Tag kanoniczny zapobiega indeksowaniu zduplikowanej treści.
  • Skrypt powinien tworzyć mapę strony XML automatycznie po każdej zmianie w treści strony.
  • Przydatne będzie również zachowanie kontroli nad noindex i nofollow, dzięki czemu możemy uniemożliwić indeksowanie taki stron jak na przykład regulamin lub koszyk sklepowy.

Treści przydatne dla odwiedzających

Kolejnym etapem naturalnego pozycjonowania sklepu w Google jest zapełnienie go treściami przydatnymi dla odwiedzających. Opisy produktów powinny mieć unikalną treść. Należy unikać kopiowania opisów ze strony producenta. Ważne jest aby każda kategoria i podkategoria produktów miała unikalny opis. Niemniej istotne są unikalne tytuły podstron i produktów. Wielu właścicieli sklepów popełnia błąd używając bardzo ogólnych słów kluczowych, które ich zdaniem mogą przyciągnąć kupujących. Okazuje się jednak, że słowa kluczowe z nazwą produktu i słowem "tani" są mocno konkurencyjne w wynikach wyszukiwania i nie gwarantują sukcesu. Warto stosować bardziej unikalne słowa kluczowe i dłuższe frazy. Najlepszym sposobem na dobór właściwych słów kluczowych jest żmudne testowanie. Dzięki temu można trafić na nietypowe frazy, które przyciągną więcej klientów niż te najbardziej oczywiste jak na przykład "tani telewizor".

Stały rozwój serwisu

Google ceni serwisy, które są w widoczny sposób prowadzone na bieżąco. Dlatego istotne jest regularne dodawanie treści oraz zwiększanie funkcjonalności serwisu pod kontem ułatwienia potencjalnym klientom zakupów. Dobre pozycje w Google zyskują sklepy, które cały czas dodają nowe produkty, nowe kategorie, nowe opisy kategorii.

Prowadzenie bloga firmowego

Nadal jeszcze niewiele firm i sklepów prowadzi blogi firmowe. Jest to jednak jeden z najlepszych sposobów na budowanie marki sklepu i wizerunku eksperta. Zawarte w nim artykuły stanowią własność firmy, która ma nad nim całkowitą kontrolę. Dzięki czemu może je z łatwością zmieniać i dopasowywać do zainteresowań klientów. Blog firmowy powinien zawierać artykuły przygotowane dla ściśle określonego odbiorcy, który może stać się potencjalnym klientem. Publikowane artykuły powinny zawierać przydatne wskazówki jak w praktyce wykorzystać oferowane produkty. Firma potwierdza w ten sposób, że zna potrzeby i bolączki swoich klientów. Blog może być również miejscem rozwiązywania problemów, które mogą mieć potencjalni klienci. Dobrym rozwiązaniem jest również dodawanie akcentów rozrywkowych, wysokiej jakości zdjęć, multimediów. Przykładem dobrze prowadzonych blogów firmowych mogą być sklepy spożywcze, które na swoich blogach umieszczają przepisy związane z produktami, które można kupić w danym sklepie. Podobnie firmy meblowe mogą doradzać jak urządzić mieszkanie czy udekorować wnętrze przy pomocy ich produktów. Blog może być miejscem, gdzie przedstawia się nowości, nowe produkty, promocje czy konkursy dla kupujących.

Ostatnie trendy w dziedzinie seo wskazują, że wygrywają firmy i sklepy, które stawiają na przydatne treści na stronach i samodzielnie budują wartość swojego serwisu nastawiając się na długotrwały i stabilny wzrost liczby odwiedzających.

(© 2016 Małgorzata Jaskłowska)