Wizerunek Twojej firmy możesz tworzyć również w mediach społecznościowych jak np. Facebook (fan page), na serwisach ogłoszeniowych i aukcyjnych (strona O mnie), innych serwisach np. oferujących sklepy internetowe itp. Tam warto budować swój wizerunek ale oprócz a nie zamiast własnej strony www.
Jakie jeszcze korzyści daje ci własna strona www:
- pełna kontrola – strona www jest twoją własnością i kontrolujesz ją. Jeśli któryś z serwisów społecznościowych przetanie istnieć lub jeśli zablokuje ci konto z jakichś przyczyn, musisz zaczynać wszystko od nowa.
- zbieranie bazy potencjalnych klientów – na stronie www możesz zaoferować zainteresowanym klientom newsletter, poradniki, zniżki, kupony itp w zamian z email. Mając bazę danych twoich klientów możesz wysyłać im oferty, promocje ipt
- miejsce do kierowanie potencjalnych klientów – strona www jest miejscem gdzie kierujesz ludzi aby uzyskali informacje, zamówili produkty itp
- linkowanie – ludzie będą linkować do twojej strony dzięki temu będzie ona bardziej widoczna w sieci. Ludzie nie chętnie linkują do twojego fan page na facebooku albo innych mediach społecznościowych
- miejsce do umieszczania wyjasnień – w przypadku negatywnych komentarzy, strona daje ci możliwość dokładnego opisana sprawy z twojego punktu widzenia. W mediach społecznościowych można napisać tylko kilka zdań co nie wystarczy aby dogłębnie wyjąsnić sprawę.
- tworzenie społeczności – korzystaj z mediów społecznościowych aby przyciągać ludzi do twojej strony i wokół niej budować społeczność . Media społecznościowe służą do budowania relacji ale są to relacje na zasadzie zabawy, przyjemności, dyskusji i nie są dochodowe.
- pomagasz klientom – na stronie dajesz im informacje, których poszukują, odpowiadasz na pytania. Dajesz takie informacje , których twoi klienci poszukują. Na mediach społecznościowych informacje są krotkie i szybko znikają lub schodzą na dalsze podstrony i trudno je znaleźć. Na stronie www informacje są cały czas łatwo dostępne.
- sprzedaż – nie masz możliwości prowadzenia sprzedaży na mediach społecznościowych
- szeroki obraz twojej firmy – strony na mediach społecznościowym umożliwiają wstawienie małej ilości informacji. Na stronie www możesz wstawić niogranicznoną ilość tekstów i zdjęć.
- strona www daje ci możliwość testowania zachowań klientów i mierzenia konwersji